Najemnicy

* * * * * * * * * * Zamknięte forum dyskusyjne Gildii Najemników na prywatnym serwerze "Dziedzictwo Mistrzów" na bazie gry Ultimy Online * * * * * * * * *


#1 2015-12-21 14:46:09

Amelia Selakow

Aktywny

Zarejestrowany: 2014-10-13
Posty: 194
Punktów :   

Identyfikacja

Opis umiejętności
Identyfikacja służy do odkrywania właściwości magicznych różnych przedmiotów. Zdobycze znalezione w zwłokach różnych stworzeń zazwyczaj posiadają w sobie określoną moc magiczną. Na początku jest ona jednak zapieczętowana. Przedmioty te mają w nazwie słowo „magiczna/ny/ne”. Po ich pełnej identyfikacji, nazwa przedmiotu zmieni się na taką, która określa rodzaj i poziom energii w niej ukrytej.
Warto nadmienić, że przedmioty te wykonane są z żelaza. Swoją mocą jednak nadrabiają różnice w materiale.

Nauka umiejętności
Do NPC odpowiedzialnych za naukę podstaw Identyfikacji należą: Bibliotekarz, Jubiler, Malarz, Skryba, Umagiczniacz (Mag). Znajdują się oni w większości zamieszkałych miast. Wystarczy zgłosić się do nich z określoną ilością złotych monet i wypowiedzieć zdanie ze słowami „naucz” oraz „identyfikacja”. Za każde 10 złotych monet uzyskamy 1% umiejętności, aż do poziomu 33%. Sama nauka jest dość prosta, o czym łatwo się przekonać, przyglądając się jakiemukolwiek przedmiotowi.

Przedmioty magiczne
Każda rzecz wypełniona energią magiczną posiada dwa rodzaje ładunków mocy. Pierwszy, znajdujący się przed nazwą przedmiotu oraz drugi, znajdujący się za nią.

Oznacza to dla przykładu, że „Niezwykły witalny pierścień zręczności” dodaje 15 lub 16 punktów do poziomu życia oraz zręczności osoby noszącej go.
Poziom mocy magicznego przedmiotu zależy od: siły i klasy stworzenia, z którego został zdobyty, stopnia trudności mapy skarbu oraz umiejętności osoby identyfikującej. Oznacza to też, że niedoświadczony identyfikator może przypadkiem obniżyć moc przedmiotu.

Każdy przedmiot magiczny charakteryzuje się poziomem wypełniającej go mocy, która w trakcie użytkowania przedmiotu powoli się zużywa:

Całkowicie wypełniony mocą – 100%
Niemal całkowicie wypełniony mocą – 90%
Lekko wyczerpany z mocy – 80%
Posiada jeszcze sporą ilość mocy – 70%
Stracił niemal połowę swej mocy – 60%
Stracił połowę swej mocy – 50%
Ma jeszcze trochę mocy – 40%
Stracił większą część mocy – 30%
Posiada niewielką ilość mocy – 20%
Stracił swą moc – 10%

Gdy pojawia się komunikat o tym, że przedmiot stracił swą moc, nie oznacza to, że stracił obie cechy. Najpierw traci jedną z cech, a niewiele później drugą. Np. doskonały witalny pierścionek ochrony przed ogniem traci swą witalność, ale ochrona przed ogniem jeszcze przez jakiś czas działa. Gdy i ona się wyczerpie otrzymamy drugi komunikat, że przedmiot stracił swą moc – tym razem definitywnie.
W przeciwieństwie do przedmiotów umagicznionych, przedmioty magiczne zdobyte, mogą w trakcie identyfikacji ujawnić swoje unikatowe cechy wspomagające umiejętności. Np. boski witalny naszyjnik umiejętności Zatruwanie znacznie zwiększy poziom umiejętności Zatruwanie postaci, która założy ten naszyjnik.

Uwagi

Identyfikacja pozwala również określić: siłę trucizny, jaką zatruto broń, pozostałą ilość trucizny na ostrzu, siłę odtrutki, jaką uodporniono płaszcz/togę, jakość umagicznionego przedmiotu, ilość ładunków, jakie posiada różdżka. Dodatkowo Arcymistrz Identyfikacji jest w stanie określić, kto zatruł lub uodpornił badany przedmiot,
Oznaczenia ilości trucizny pozostałej na ostrzu są analogiczne do wykazu zużycia mocy,
Identyfikacja włączona jest do systemu tytułów. Niektóre ze zidentyfikowanych przedmiotów, odpowiednio silne, dodają punkty do tabeli, którą można przejrzeć za pomocą komendy .tytuly.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.zewip07.pun.pl www.hhniezginie.pun.pl www.naruto-shinobiworld.pun.pl www.speedwayadam.pun.pl www.wshifm.pun.pl